Każdy odnosi korzyści z programów wyróżnień dla pracowników
Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy osiągali jak najlepsze wyniki, nie warto pomijać kwestii uznawania pracowników. Uznanie pracowników może przyczynić się do tego, że będą oni szczęśliwsi, zdrowsi i bardziej zaangażowani, ale to nie jedyny powód, dla którego powinieneś wprowadzić program uznawania pracowników.
Programy doceniania pracowników przynoszą korzyści także pracodawcom. Pracownicy o wysokim morale są bardziej zaangażowani, a to sprawia, że są bardziej wydajni. Przyjrzyjmy się, jakie korzyści programy doceniania pracowników przynoszą zarówno pracodawcom, jak i pracownikom.
Pracodawcy zyskują większą produktywność i sprzedaż
Każdy lubi czuć się doceniony - a poczucie bycia docenionym może podnieść nas na duchu na tyle, byśmy mogli wykonywać swoją pracę najlepiej, jak potrafimy. Ludzie, którzy czują, że ich wkład jest cenioną częścią firmy, będą mieli motywację do dalszej dobrej pracy, natomiast ci, którzy czują, że ich wkład nie jest zauważany, mogą szybko stracić motywację. Docenianie wkładu i osiągnięć pracowników może dać im impuls, którego potrzebują, aby nadal angażować się w swoją pracę.
Zaangażowani pracownicy robią dla swoich firm znacznie więcej niż ci, którzy są oderwani od swojej pracy. Gallup podaje, że że docenianie pracowników może zmniejszyć absencję nawet o 41% i zwiększyć wydajność nawet o 17%. Według Harvard Business Reviewuznanie rówieśników, które wzmacnia poczucie zaufania między współpracownikami, może zwiększyć wydajność nawet o 50 procent.
Sprzedaż wzrasta również wtedy, gdy zespół sprzedaży jest zaangażowany. Zmotywowani handlowcy przyczyniają się do rozwoju firmy, osiągając i przekraczając cele sprzedażowe. Bodźce finansowe mogą nie zachęcać sprzedawców tak bardzo, jak byśmy chcieli, ale najlepsze motywacje często mają charakter pozafinansowy. Programy wyróżniania pracowników to jedne z najskuteczniejszych pozafinansowych narzędzi motywacyjnych, którymi dysponujesz.
Pracownicy są szczęśliwsi w pracy i w domu
Pracownicy, którzy są doceniani przez swoich bezpośrednich przełożonych, czują się bardziej związani emocjonalnie ze swoimi przełożonymi i w rezultacie mają do nich większe zaufanie. Uznanie koleżeńskie buduje poczucie więzi i zaufania między członkami zespołu, dlatego tak ważne jest, aby programy uznawania pracowników zawierały również elementy uznania koleżeńskiego. Programy społecznego uznania dla pracowników dają każdemu szansę, by poczuł się doceniony przez rówieśników i przełożonych, a to z kolei może budować silne więzi między pracownikami, dzięki którym czują się oni 70 procent bardziej związani ze swoimi rówieśnikami i 70 procent szczęśliwsi w swoim życiu domowym.
Pracodawcy zyskują darmową reklamę
Być może masz zasady zabraniające pracownikom umieszczania negatywnych opinii o firmie w mediach społecznościowych, ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jakie pozytywne rzeczy mogą oni mówić o firmie? Mogliby Cię chwalić i dzielić się pozytywnymi komentarzami, a będą to robić, jeśli wykorzystasz programy wyróżniania pracowników, które pomogą zbudować fundament zaufania, na którym można zbudować zdrową, wspierającą kulturę firmy. Globalne badanie przeprowadzone przez Weber Shandwick wykazało, że 50 procent ankietowanych pracowników udostępniło w Internecie zdjęcia, filmy lub wiadomości na temat swoich pracodawców; 39 procent podzieliło się pozytywnymi uwagami, a 33 procent zrobiło to samodzielnie, bez namowy pracodawcy.
Pracownicy, którzy są zaangażowani i zmotywowani, częściej zamieszczają pozytywne wpisy na temat pracy w Twojej firmie. Generowanie pozytywnego szumu w mediach społecznościowych może poprawić reputację firmy i zwiększyć jej atrakcyjność dla najbardziej pożądanych kandydatów.
Obie strony zyskują na zwiększonym szkoleniu zawodowym
Pracownicy, którzy otrzymują pochwały i wyrazy wdzięczności za swoją pracę i wkład, są pracownikami, którzy czują się zmotywowani do podnoszenia własnych umiejętności i doskonalenia się w swojej pracy. Zmotywowani pracownicy, którzy wiedzą, że ich wysiłki są dostrzegane i doceniane przez przełożonych, aktywnie poszukują możliwości zdobywania nowych umiejętności. Mogą nawet być bardziej zainteresowani rozwojem swojej kariery niż gdyby nie otrzymywali wystarczającego uznania w pracy.
Oczywiście, korzystanie z możliwości rozwoju zawodowego pomaga pracownikom zdobyć umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju kariery, ale przynosi również korzyści firmie. Zyskujesz pracowników, którzy mają większe umiejętności niż ci, którzy byli zatrudnieni, a to jest tak samo dobre, jak zatrudnienie nowego pracownika z większymi kwalifikacjami - z tą różnicą, że jest to tańsze i nie musisz ryzykować, że nowy pracownik mógł przesadzić w swoim CV.
Na docenianiu pracowników korzystają wszyscy - zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Pracodawcy zyskują bardziej zmotywowanych i zaangażowanych pracowników, którzy chcą pracować ciężej, aby pomóc firmie osiągnąć jej cele. Pracownicy czują się szczęśliwsi w pracy i mogą być nawet bardziej zmotywowani do rozwoju zawodowego. Zacznij doświadczać transformującej mocy doceniania już dziś, wdrażając program doceniania pracowników w swojej organizacji.