Błędy, których należy unikać przy wyborze partnera biznesowego
Jako początkujący biznesmen, żonglujesz kilkoma kapeluszami i musisz radzić sobie ze wszystkim, co pojawia się na Twojej drodze. Rozpoczęcie działalności jest trudne, ale utrzymanie jej w dobrym stanie jest jeszcze bardziej skomplikowane. Dobrą wiadomością jest to, że wcześniejsi przedsiębiorcy popełniali podobne błędy, torując sobie drogę do ich uniknięcia w przyszłości.
Rozwijanie biznesu od podstaw nie jest łatwym przedsięwzięciem. Jako przedsiębiorca będziesz popełniać wiele błędów i konfrontować się z porażkami na swojej drodze - nie jest to złe, o ile jesteś gotów uczyć się na swoich błędach i próbować im zapobiegać. Większość przedsiębiorców uczy się i rozwija w ten sposób. Ale kiedy już jesteś w biznesie, nie możesz sobie pozwolić na popełnianie błędów przez cały czas. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną nad innymi, musisz grać bardzo inteligentnie, a żeby to zrobić, musisz być świadomy kilku katastrofalnych błędów przedsiębiorczych, które mogą wpłynąć na Twój biznes!
Przed wyborem partnera biznesowego powinieneś mieć w pamięci te pytania, aby uniknąć problemów w przyszłości:
- Czy ich umiejętności i poglądy uzupełniają twoje własne?
- Czy mógłbyś stać się kimś większym, gdybyś z nimi współpracował?
- Czy możesz rozsądnie spędzać z nimi 14 godzin dziennie przez dwa lata?
- Czy mógłbyś siedzieć obok niego podczas długiego lotu?
- Czy Twoje relacje będą w 100% profesjonalne, czy też będziesz próbował nawiązać z nimi przyjacielskie stosunki?
- Czy macie harmonogram nabywania uprawnień?
- Czy oboje bierzecie na siebie taką samą ilość kapitału?
Oto typowe błędy i pomyłki, których musisz unikać przy wyborze partnera biznesowego.
Upewnij się, że nie rekrutujesz partnerów i współzałożycieli zbyt szybko
Spędź trochę czasu z potencjalnym partnerem lub współzałożycielem przed podjęciem decyzji. Prowadzenie działalności gospodarczej jest podobne do zawierania małżeństwa. Sprawy mogą się szybko skomplikować, jeśli nie przeprowadzisz badań i nie odkryjesz niczego, co nie podoba ci się w twoim przyszłym małżonku.
Jeśli nie wiesz zbyt wiele o swoim potencjalnym partnerze, sprawdź ich profile w mediach społecznościowych i zobacz, na jaką osobę się pozują. Aby kopać jeszcze głębiej, sprawdź ich na Nuwber i sprawdź, czy dane, które Ci podali, są prawdziwe. Oceń ich osobowość i zdecyduj, czy jest to ktoś, z kim chciałbyś się związać.
Niechęć do zwalniania złych pracowników
Kiepski pracownik może szybko dokonać spustoszenia w całej firmie. Może zaszkodzić produkcji i morale oraz zmienić dobrych pracowników w kiepskich. Czas, który tracisz na zajmowanie się nimi, może być lepiej wykorzystany na prowadzenie firmy.
Przedyskutuj ze swoim potencjalnym partnerem, jak zachowałby się w takiej sytuacji. Porozmawiajcie o podejściu do pracowników w ogóle i sprawdźcie, czy tak samo rozumiecie kulturę korporacyjną.
Jako potencjalny konsument, nie przeceniaj siebie
Jeśli chcesz być prawdziwym partnerem i budować silne relacje, bądź tak szczery i szczery z informacjami, jak to tylko możliwe. To ulica dwukierunkowa, którą najlepiej przemierzać w obu kierunkach. Podziel się wszelkimi problemami, jakie masz, a także ogólnymi celami biznesowymi, aby zagwarantować wspólne zrozumienie, że firma jest w stanie je zrealizować.
Nie zaniedbuj dokumentacji
Jest to Istotne jest, aby udokumentować jak najwięcej etapów procesu biznesowego. Przygotowując umowy, pamiętaj, aby wspomnieć o wszystkich obowiązkach, punktach pieniężnych i udziałach oraz innych kluczowych informacjach. Stwórz plan kryzysowy, w którym omówisz wszystkie możliwe ryzyka i rezultaty oraz sposoby radzenia sobie z nimi. Miej plan wyjścia, który będzie opisywał jak i czym kończy się partnerstwo.
Istotne jest, aby podjąć znaczące due diligence przed wyborem partnera dla swojej firmy. Jest to prawdziwe niezależnie od wielkości firmy, czy jesteś start-upem, czy uznaną marką. Niezależnie od tego, jaka jest rola Twojego partnera, nigdy nie powinieneś się spieszyć. Raczej poświęć swój czas i dokładnie się zastanów.
Czego szukać u partnera biznesowego?
Założenie małej i średniej firmy może być wyzwaniem. Osoba prowadząca działalność gospodarczą musi stale zarządzać kapitałem początkowym, a jednocześnie zajmować się także innymi rzeczami. Właściciel firmy musi również utrzymywać relacje z klientami i dystrybutorami. Te wymagania mogą powodować, że menedżer traci sen i staje się niespokojny. Posiadanie partnera biznesowego może pomóc w przeniesieniu wszystkich obowiązków, a tym samym zmniejszyć stres. Partnerstwo często przewyższa jednoosobową działalność gospodarczą. Partnerzy biznesowi mogą początkowo dzielić się odpowiedzialnością, pracą i pomysłami.
Rozpoczynając działalność gospodarczą, właściciel będzie pozyskiwał środki finansowe. Odpowiednie zaplanowanie budżetu na media, personel i inne wydatki podczas rozpoczynania nowego biznesu może być kosztowne, a robienie tego pod wpływem chwili może być finansowo niszczące. Jeśli masz partnera w firmie, może on pomóc Ci zmniejszyć roczne wydatki i zwiększyć dochody. Jeśli chcesz finansów, twój partner firmowy może mieć większą wiedzę w tej branży i może być w stanie pomóc. Jeśli nie, ty i twój partner możecie współpracować, aby dowiedzieć się, jak zdobyć finanse na uruchomienie firmy.
Po zabezpieczeniu finansowania, trzeba będzie włożyć dużo czasu i pracy, aby zagwarantować udany start. Musisz zainwestować w utrzymanie klientów, budowanie marki i marketing w wyszukiwarkach, aby konkurować w sieci.
Wniosek
Partner biznesowy to ktoś, kto może pomóc Ci stworzyć budżet, aby spełnić oczekiwania Twojej firmy. Mogą pomóc ci w ocenie twoich pieniędzy i zapewnić pomocną krytykę. Podczas gdy Ty skupiasz się na budowaniu marki, Twoi partnerzy w firmie mogą zająć się kwestiami finansowymi. Współpraca poprawia efektywność budżetu. Pracując z księgowym lub specjalistą od budżetu, specjalista od projektowania marki może być w stanie dostosować strukturę firmy przy zachowaniu wydatków.